Zero Party Cookies- Η αλλαγή που θα μας επηρεάσει όλους
Χρόνια τώρα από την πιο μικρή μέχρι την πολυεθνική εταιρία, όλες χρησιμοποιούν cookies, αυτά τα μικρά αρχεία κειμένου που αποθηκεύονται στον browser σου και ελέγχουν ποιες ιστοσελίδες επισκέπτεσαι, με στόχο να αποκωδικοποιήσουν λίγο καλύτερα την διαδικτυακή σου καταναλωτική συμπεριφορά. Μπορεί λοιπόν οι εταιρίες, να χρησιμοποιούν αυτά τα δεδομένα για να «σερβίρουν» πιο προσωποποιημένο υλικό, διαφημίσεις, και προιόντα αλλά δεν παύει να ανησυχεί το καταναλωτικό κοινό σε τι βαθμό χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους, πόσοι τα χρησιμοποιούν, και πόσο τους παρακολουθούν.
Ενδεικτικά, και ανησυχητικά για τις εταιρίες, είναι τα αποτελέσματα έρευνας όπου διαπίστωσε ότι το 79% των Αμερικανών καταναλωτών ανησυχούν για την ιδιωτικότητα των δεδομένων τους, 41% σβήνουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα τα cookies τους και το 30% έχει εγκαταστήσει κάποιο πρόγραμμα adblocker. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της νομοθετικής πράξης GDPR, που δημιουργήθηκε το 2018 και αναφέρεται στη προστασία των προσωπικών δεδομένων. Η χρήση της είναι ευρεία και στην Αμερική και στην Ευρώπη, και η Google υποσχέθηκε ότι θα σταματήσει να υποστηρίζει τα third party cookies μέχρι το 2022.
Ευρέθη όμως λύση για τις εταιρίες ώστε να συνεχίσουν την εξατομίκευση των πρακτικών τους. Καλωσορίζουμε λοιπόν τα zero party data!
Τα δεδομένα αυτά έχουν δοθεί με την πλήρη συγκατάθεση των καταναλωτών. Πιο συγκεκριμένα, πολλές εταιρίες έχουν ήδη ξεκινήσει να χρησιμοποιούν polls (ψηφοφορίες), κουιζ, ερωτηματολόγια, ή διαδραστικά social media stories για να συλλέξουν συγκεκριμένα δεδομένα που αφορούν τις καταναλωτικές προτιμήσεις. Win-win situation λοιπόν. Οι καταναλωτές ελέγχουν ποια προσωπικά τους δεδομένα στέλνονται στις εταιρίες και εκείνες συνεχίζουν να έχουν, ακόμα πιο εξειδικευμένο, υλικό για να στέλνουν προσωποποιημένες διαφημίσεις και προσφορές στο κοινό τους.
Το πρόβλημα με τα third party cookies δεν ήταν η εξατομίκευση, αλλά η άθελή τους εισβολή στην προσωπική ζωή των καταναλωτών. Οι καταναλωτές αποζητούν διαφημίσεις και προσφορές που ταιριάζουν στα γούστα τους, απλώς δεν θέλουν να γίνεται κατάχρηση των προσωπικών τους δεδομένων. Με τα zero party data, έχουν τον πλήρη έλεγχο των δεδομένων και της ιδιωτικότητας τους. Εντυπωσιακά είναι τα νούμερα εταιριών που ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν τα νεά δεδομένα, με αύξηση μέχρι και 33% στα click-to-buy rates.
Τα cookies λοιπόν σταματούν να καταναλώνονται, και το μέλλον ανήκει στα zero party data. Κάθε marketer που σέβεται τον εαυτό του οφείλει να τα εντάξει στη στρατηγική της εταιρίας του. Όποια εταιρία λοιπόν, αλλάξει τον τρόπο που συμπεριφέρεται στους καταναλωτές της και χτίσει μεγαλύτερο σεβασμό και εμπιστοσύνη, μόνο θετικά αποτελέσματα θα έχει και για αυτήν και για το κοινό της.
Επ’ ευκαιρίας, δες μια καταπληκτική παρουσίαση (pitch) με θέμα ακριβώς την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Το video αυτό είναι εξαιρετικό, αφενός για το pitch καθαυτό κι αφετέρου για την αποδοχή και την κατάληξη.
Δημοσιεύτηκε αρχικά, εδώ.