Social Media Scheduling Tools: Τα εργαλεία προγραμματισμού των social media
Ή αλλιώς, τα εργαλεία προγραμματισμού που λύνουν τα χέρια κάθε digital marketer.
Όποιος διαχειρίζεται περισσότερους από δύο λογαριασμούς στα social media ξέρει πόσο χρονοβόρο και δύσκολο είναι να μπει και να μείνει όλο το περιεχόμενο σε τάξη. Το Facebook, ομολογουμένως, διαθέτει ένα αξιοπρεπές εργαλείο προγραμματισμού, ώστε να μην χρειάζεται να είμαστε πάνω από τον υπολογιστή κάθε τόσο για να πατήσουμε “Δημοσίευση Τώρα”, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με το Instagram. Και, οι προσπάθειες που έκανε τελευταία το Facebook να δημιουργήσει εργαλείαι προγραμματισμού που συμπεριλαμβάνουν και το Instagram, μάλλον έχουν ακόμη δρόμο μέχρι να αποφέρουν πραγματικούς καρπούς, σε θέμα διαχείρισης του χρόνου μας.
Γιατί μας είναι απαραίτητα αυτά τα εργαλεία προγραμματισμού- ή social media scheduling tools?
Τώρα που στο επίκεντρο του digital marketing βρίσκεται το περιεχόμενο οι digital marketers βρίσκονται σε μια διαρκή αναζήτηση της επόμενης καλής ιδέας και πώς αυτή θα αξιοποιηθεί στο maximum. Θυμήσου δε, ότι μιλάμε για τεράστιο όγκο πληροφορίας- σκέψου ότι αν ποστάρεις σε Facebook, Instagram και Twitter αυτά μπορούν να αθροίζουν πάνω από 20 διαφορετικές αναρτήσεις/ tweets για μια μόνο εβδομάδα. Πώς θα μπουν όλα αυτά σε τάξη και με τρόπο που θα μπορούν οι ομάδες να συνεργάζονται παραγωγικά μεταξύ τους; Εδώ μπαίνουν τα διαφορετικά εργαλεία προγραμματισμού. Πρόκειται για πλατφόρμες που συνδέονται με τους λογαριασμούς που διαχειρίζεται ο κάθε digital marketer και μας επιτρέπουν οργανώνουμε την αναρτήσεις μας και πότε θα δημοσιευτούν σε κάθε μέσο, επιτρέπουν διαφορετικά επίπεδα πρόσβασης στα μέλη της ομάδας, ώστε να συμμετέχουν στην παραγωγή περιεχομένου, παρέχουν analytics ώστε να παρακολουθούμε τις επιδόσεις των αναρτήσεών μας και, ανάλογα με το εργαλείο, και άλλα εξίσου χρήσιμα features.
Επιλέξαμε μερικά από τα πιο διαδεδομένα, για να δεις ποιο ταιριάζει στις ανάγκες σου και να το δοκιμάσεις:
Buffer: Εύκολο στη χρήση εργαλείο, που καλύπτει πλήρως τη διαχείριση περιεχομένο σε Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn και Pinterest. Μάλιστα είναι ανάμεσα στις ελάχιστες πλατφόρμες που μπορούν να ποστάρουν απευθείας στο Instagram. Έχει πολύ καλή δωρεάν έκδοση, για αυτούς που χειρίζονται μέχρι 3 λογαριασμούς, ενώ τα paid plans ξεκινούν περίπου από τα 15 ευρώ/ μήνα.
Later: Σχεδιασμένο ουσιαστικά για τη διαχείριση του Instagram, το Later είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο προγραμματισμού και οργάνωσης, που έχει επεκταθεί και σε Facebook και Twitter. Και αυτό δημοσιεύει απευθείας στο Instagram, ενώ προσφέρει διάφορα εργαλεία που βοηθούν να συγκεντρώσουμε περιεχόμενο από τρίτους, ή από hashtags που μας ενδιαφέρουν. Η δωρεάν έκδοση είναι καλύπτει πλήρως τη διαχείριση ενός λογαριασμού ανά πλατφόρμα ενώ το paid plan ξεκινάει από τα 9 ευρώ/μήνα.
Loomly: Το δυνατό σημείο του Loomly είναι ότι προσφέρει έμπνευση, μέσα από αυτοματοποιημένα εργαλεία. Όταν δηλώσεις ποιοι τομείς (keywords) αφορούν το περιεχόμενο σου, θα βρίσκεις καθημερινά ιδέες που είναι σχετικές και μπορουν να γλιτώσουν χρόνο. Το μόνιμα πρόβλημα που έχουμε εδώ, βέβαια, είναι ότι αυτές οι ιδέες αφορούν κυρίως την αγορά των Η.Π.Α. και συχνά δεν είναι αρκετά “relevant” με το ελληνικό κοινό. Ένα βασικό μειονέκτημα του Loomly -το οποίο σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωσή τους πρόκειται να ξεπεραστεί σύντομα- είναι ότι δεν έχει άδεια να δημοσιεύει απευθείας στο Instagram. Αυτό σημαίνει ότι προγραμματίζεις την εικόνα και το caption και την ώρα που πρέπει να “ανέβει” λαμβάνεις ειδοποίηση για να το κάνεις manually. Προσφέρει 15 ημέρες πλήρως λειτουργικό free trial και μετά η συνδρομή ξεκινάει από 23 ευρώ το μήνα.
Hootsuite: Ίσως το πιο γνωστό από τα εργαλεία προγραμματισμού, καθώς είναι από τα πρώτα που εμφανίστηκαν στην αγορά. Το Hootsuite έχει τη μεγαλύτερη λίστα social media networks στα οποία μπορεί να ποστάρει αυτόματα (φυσικά συμπεριλαμβανομένου και του Instagram) και πολλαπλές δυνατότητες επιλογής ώρας, διαχείρισης σχολίων κλπ. Η δωρεάν έκδοση καλύπτει έναν χρήστη και 3 social media networks, ενώ οι συνδρομές ξεκινούν από 39 ευρώ/ μήνα.
MeetEdgar: Ανερχόμενη πλατφόρμα, με βασική διαφορά σε σχέση με τα υπόλοιπα εργαλεία προγραμματισμού ότι φτιάχνει αυτόματα προσχέδια αναρτήσεων, βάσει παραμέτρων. Δηλαδή, το MeetEdgar μπορεί να προσχεδιάσει διάφορες εναλλακτικές αναρτήσεις “τραβώντας” περιεχόμενο από ένα link που θα του ορίσουμε, και χωρίς κόπο να αναλάβει, κατά μία έννοια, τη δημιουργία του περιεχομένου μας. Δουλεύει καλά αυτό στα ελληνικά; Δυστυχώς, ξέρεις την απάντηση ήδη. Η συνδρομή στο MeetEdgar ξεκινάει από τα 19 ευρώ/ μήνα.
Πρακτικά μιλώντας, είναι αδύνατον για έναν digital marketer που μπορεί να βρεθεί να διαχειρίζεται κυριολεκτικά δεκάδες λογαριασμούς να δημοσιεύει χειροκίνητα, προσπαθώντας ταυτόχρονα να μείνει πιστός/η στην στρατηγική περιεχομένου. Τα εργαλεία προγραμματισμού πραγματικά μας γλιτώνουν χρόνο, αλλά κυρίως μας επιτρέπουν να μετατρέψουμε εύκολα και με συνέπεια την στρατηγική σε πράξη.